۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۴۴

ملازاده مطرح کرد:

برای اجرای کنسرت‌های موسیقی مجوز دار به یک جمع بندی رسیده‌ایم

برای اجرای کنسرت‌های موسیقی مجوز دار به یک جمع بندی رسیده‌ایم

بوشهر-معاون قائم مقام وزیر کشور گفت: اجرای کنسرت موسیقی مجوزدار باعث ایجاد نشاط اجتماعی است و تعطیل کردن این کنسرت ها اشتباه است و برای اجرای کنسرت‌های موسیقی مجوز دار به یک جمع بندی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ملازاده عصر یکشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر اقدامات خوبی در راستای اهداف ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی انجام شده اما مهم اثربخش بودن کارها است.

وی افزود: الزام رعایت حجاب از طریق بخش نامه، روش درستی نیست اما بخش نامه به مدیران برای آموزش کارهای فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف، خروجی خوبی خواهد داشت.

هرجا حاکمیت کار را به مردم بسپارد موفق خواهد بود

جانشین رئیس ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی کشور بیان کرد: استفاده از ظرفیتهای مردم و سمن‌ها، در این زمینه بسیار راهگشا است و تجربه موفق هیات‌ها به ما نشان داده که وقتی مردم در انجام یک کار دخیل باشند، موفقیت بیشتری حاصل می شود.

ملازاده اضافه کرد: دولت به تنهایی قادر به انجام کار نیست و همانگونه که ایام محرم، فرهنگ‌سازی شده و خود مردم کارها را پیش می‌برند، هرجا حاکمیت کار را به مردم بسپارد موفق خواهد بود اما نیاز است که مدیریت صحیحی بر انجام امور وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزارت کشور وظیفه هماهنگی، نظارت و جلوگیری از موازی کاری را بر عهده دارد و همه دستگاه ها باید به وظایف خود عمل کنند زیرا اگر یک دستگاه، کار خود را انجام ندهد، عدم هماهنگی دستگاه ها در جامعه نمایان می شود.

به بهانه جلسات وقت مردم گرفته نشود

معاون قائم مقام وزیر کشور ابراز داشت: برای حصول موفقیت نیاز به پیشنهادات و نظرات دستگاه های مختلف است تا از تجربیات موفق آنها به عنوان یک الگو در کشور استفاده شود چرا که کارهای ابتکاری در حوزه فرهنگ، بسیار کمک کننده است.

علی ملازاده تصریح کرد: در استانداری، فرمانداری ها و سایر دستگاه ها باید تجمیع جلسات صورت گیرد و نباید به بهانه برگزاری جلسات به مناسبت های مختلف، وقت مردم گرفته شود لذا طبق آنچه در ابلاغیه ها آمده، با تجمیع جلسات و در قالب یک جلسه برای موضوعات مختلفی مانند امر به معروف و نهی از منکر، نماز، ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، تصمیم گیری انجام شود.

جانشین رئیس ستاد صیانت از عفاف و حجاب و حقوق شهروندی کشور  افزود: تعداد جلسات برگزار شده مهم نیست بلکه برآیند و نتیجه آنها مهم است.

با جریان سازی، عفاف و حجاب در جامعه فرهنگ سازی شود
وی با تاکید بر اینکه با جریان سازی، عفاف و حجاب در جامعه، نهادینه و فرهنگ سازی شود ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی می تواند نقش مهمی در این رابطه ایفا کند.

ملازاده گفت: لزوم رعایت حجاب و عفاف، مختص بانوان نیست و باید آقایان نیز به رعایت این مساله توجه داشته باشند اما از آنجا که در حال حاضر، هجمه دشمن بر روی حجاب بانوان است، محوریت ستاد صیانت نیز، بانوان هستند.

ضرورت برخوردهای ایجابی در برابر کشف حجاب‌های سازمان یافته

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی، آموزشی و ترویجی برای ما اصل هستند و تنها در برابر اقدامات سازمان یافته باید عکس العمل دفاعی داشت، افزود: در برابر کشف حجاب سازمان یافته، ارشاد، موضوعیتی ندارد بلکه باید برخوردهای ایجابی و سلبی صورت گیرد.

معاون قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه برای اجرای کنسرت‌های موسیقی مجوز دار به یک جمع بندی رسیده‌ایم، اظهار داشت: اجرای کنسرت موسیقی مجوزدار باعث ایجاد نشاط اجتماعی است و تعطیل کردن این کنسرت ها اشتباه است ضمن اینکه بی اعتنایی به دغدغه مندان این کنسرت ها هم اشتباه اشت.

ملازاده ادامه داد: کنسرت های موسیقی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند، با محوریت استانداری و اداره کل امور اجتماعی استانداری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و بسیج استان و سایر نهادهای ذیربط و ضمن احترام به دلواپسان و دغدغه مندان برگزار شود.

معاون قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرت های موسیقی، دستورالعمل‌ها و شاخص‌هایی دارد و تعهداتی از گروه‌های موسیقی گرفته می‌شود که در صورت رعایت آنها، برای اجرای کنسرت‌های موسیقی مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 2514227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha